Wednesday, July 25, 2007

Peristiwa yg menimpa-nimpa banyaknye...

First of all, nak mintak maaf pada semua. Dah lama rasanya tak buat N3 baru. Pastu tak balas-balas msg orang. Ingatkan apa lah halnya yeik. Bukan nya merajuk atau marah, cuma sibuk sgt dgn hal-hal yg berkaitan..

Memula tuh, naik Gunung Datuk. Mendaki lagi yeik. Dah seminggu lepas pertandingan bola tampar, kami plan untuk ke Gunung Datuk, Rembau. Idea nih dorang dapat sbb memasing nak merasa bagaimana camping di hutan pula. Mesyuarat ajk sebulat suara memberi kebenaran untuk mereka camping dan mendaki. Maka sibuklah aku dengan hal mendaki Gunung Datuk. Nak kena booking tapak khemah, bayar permit, ambik sijil dan sebagainya.

Jadi pada 6 July, kami pon bertolak lah secara konvoi ke tapak taman rekreasi Gunung Datuk. Setiba nya di sana, ramai orang. Yg student sekolah lah, yg dari Maktab Kastam. Di campur lak group kami. Mmg ramai lah. Kebetulan mereka pun camping di kaki Gunung Datuk. Kami bernasib baik kerna mendapat tapak yg betul-betul didepan air terjun dan ditepi dusun durian di situ.....

Selesai proses mendaftar, kami ke tapak khemah. Mendirikan khemah, masak dan membersihkan diri. Selesai solat Mahgrib beramai-ramai, semua makan malam bersama-sama sambil menikmati malam yg nyaman sekali.....


6 comments:

pB said...

Salam ....

respek tul lah pB dengan group nie..

memang nampak sangat bersatu hati ...

tahniah

13may said...

bersemangat betoi :D

Helena said...

active nya u all ni......

dalam byk2 benda, panjat gunung la yg paling Helena tak kuasa nak join.

cikdinz said...

pb - bersatu hati yeik. ini jelah orang yg sama. takde orang lain dah...

13may - semangat!!!!!!!!

helena - tetiap minggu ada program. penat lah..

JenGGo said...

Salam! Bestnya gunung datok!

Nak tanya more about this gunung datok. Boleh tak hubungi saya di email saya hafiz, hafiz.noorahman@gmail.com . Please.. thanks!!!

cikdinz said...

hafiz - camne hafiz. jadi tak gi gunung datok. nnt leh jumpa kat sana...