Monday, April 2, 2007

Bowling, Penang 2007


Presiden KESUKA memberi ucapan dan kata-kata semangat sebelum kami bertolak ke Penang. Seorang wakil dari HR juga hadir tuk mengiringi kami. Kami bertolak dengan sebijik keter dan van. Seramai 13 orang pergi ke sanam. Jalan beramai-ramai pukul 9.30 pagi....


Berhenti di Hentian Dengkil pada pukul 10.30 pagi untuk sarapan pagi. Lapar lah....


Baru sampai Shah Alam jerk. Jauh lagi perjalanan nih. Jadi amek lah gambor stadium Shah Alam.....


Baru selesai sembahyang Jumaat kat Jelapang. Semua tangkap lentok kat lam van. Kami meneruskan perjalanan ke Penang.


Baru nak makan tengahari. Dah pukul 3.30 petang nih. Perut dah lapor ya amat.
Kami terus singgah makan di Restoran Nasi Kandar Pelita, Prai. Dekat dgn highway....

Selesai makan, kami tangguhkan dulu check-in di hotel. Hotel kat pulau. Dah kebetulan dekat Prai, baik kami terus pergi training kat Megamall. Kami training kat Megamall Prai.

Book 5 game sorang. main kat 4 lane. Mencarik kesesuaian kat tempat baru. Tak pernah langsung main kat sini.

p/s: Aku yg maseh termenung jauh pasal tak dapat lagi kesesuaian kat tempat baru.

Ini lah keluasan bowling centre kat Megamall Prai. Ada 50 lane kesemua nye. Besok ada 47 team yg akan main.

Tersadai bersama-sama rakan-rakan merenung masa depan yg malap. Maseh tak dapat lagi tune yg betul. Game tak jadik langsung.



Aku buat balingan. Terus masyuk ke longkang...hua...hua...hua...huaa......


Lagi gambor training. Ini game yg terakhir. Semua dah lembek kerna penat jalan jauh kan. Pukul 7.30 mlm baru settle. Terus ke pulau tuk check-in kat hotel....


Gambor kat lobi hotel. Dah pukul 8 mlm baru nak check-in. Nasib baik orang hotel tu tak marah. Kami dapat4 bilik superior. Bleh masyuk 3 orang 1 bilik. Dapat tingkat 10, tingkat yg atas sekali......

p/s: Hotel kami nih terletak dekat Gurney Drive dan Padang Kota. Nama hotel nih Hotel Malaysia. Boleh tahan......


Permandangan depan hotel pukul 10 mlm. Macam kat Bangkok daa. Kami makan kat restoran depan hotel. Restoran nasi kandar jugak. Ingat kan nak makan kat gerai tepi jalan. Tapi hujan lar....


Kat dalam restoran yg ada betul-betul mengadap hotel. Jalan kaki seberang jalan jerk. Nama restoran nih aku tak ingat. Rasa nye Samraga. Macam tu lah. Kat depan nih meriah sket kerna ada 3 disco dan pub. Jadi, orang ramai lalu-lalang.....


Semua kena bangun awal kerna Game start pukul 9 pagi. Kami kena pergi awal tuk mengelak kesesakan jambatan Penang. Main kat Prai.

p/s: Permandangan dari bilik kami pada pukul 7 pagi. Baru selesai sembahyang subuh.




Kami bersarapan kat cafe hotel. Ada kueyteow, roti bakar, sosej, meegoreng, telur mata. Minum air tombikai, orange juice. Melantak lah tak kesian......


Perjalanan ke Prai. Permandangan bandar Georgetown dari jambatan Pulau Pinang.
p/s: Cantek tak....



Banner DOE yg tergantung kat depan pintu masyuk Bowling Centre. Kami antara yg awal sampei ke sini. Gelap gelita lagi....


Proses pendaftaran yg diuruskan oleh manager kami. Kami dapat topi ngan tshirt.


Bergambor ramai-ramai dulu sebelum bermula.


Kami warm-up dulu sebelum main. Untuk mengelakkan players injured.

Aku bersiap dgn kelengkapan bowling.


Ucapan perasmian oleh Presiden KASPEN.


Aku dah buring pasal berucap lama sangat. Nnt mood hilang lar.....

Kami bermula permainan pada pukul 10.00 pagi.

Hadiah hamper tuk tempat ke 4-10 dan cabutan bertuah yg ditawarkan.

Piala yg ditawarkan kepada pemenang pertama, kedua dan ketiga....
Bergambor dgn Regional Manager KA bahagian Utara, Mr David.


Mr David mencabut no sendiri dan menang cabutan bertuah. Hadiah no. 9, cabut pon no. 9 jugak. Rejki betul.....


Bergambor lagi pasal dia menang cabutan bertuah.......


Ucapan dari Menteri yg dijemput hadir memeriahkan Tournament. Tak ingat lah sape nama dia. Tapi dia Adun tuk bahagian Alam Sekitar, lebih kurang....
Juara keseluruhan dari kilang di Penang.
Pemenang tempat kedua. Juga dari Penang.
Pemenang tempat ketiga. Dan dari penang.
Juara tuk kategori individu. Dia dapat bola bowling free ngan cash RM200.00.

Ini lah mamat yg dapat cabutan bertuah tempat pertama. No dia 60. No aku plak 61. Memang aku target nak dapat microwave tuh tp hampa belaka. Jadi, rejki dia lah kan....
Kami tak menang pon tapi dapat lah 3 cabutan bertuah. Jadi lah daripada takde langsung...

Bergambor di tepi bendang kat umah kawan kami. Singgah nak makan tengahari.....


Mukhsin part 2.


Lagi gambor citer Mukhsin.


Padi yg baru di tanam.


Gambor pokok plaks. Sape lah yg ngambek gambor nih.....


Kat dalam umah. Semua tengah layan tengok citer Devdas.


Makan time. Semua jadik senyap sunyi lepas dapat makan. tadi sumer memekak jer. Mana tak nye, makan kul 3.30 petang lagi. Bila dah dapat makan tuh, suasana jadi aman damai. Masa tuk tido.....

Kasi licin semua makanan. Kami dihidangkan keli bakar, kari ayam, sayur sampur, cencalok, ulam..... best.. best..best..best....
p/s: makaseh lah diucapkan pada keluarga Fakrul kerna menjamu kami....

Tiba lah masa tuk kami pulang ke Seremban. Insyallah,ada rejki kita akan berjumpa lagi.


Sempat singgah di Hentian Taiping borong buah. Aku beli pelam, jambu, limau bali, ciku.... Semua aku borong lah....




p/s : Album Bowling

33 comments:

13may said...

wahahahaha...byknya gambaq:)

wan said...

apsal gambarnya jarak sebatu-sebatu cikdinz? hehehe

aku suka gambar kat sawah tu.. sangat cantik!!!

achik said...

cuba lagi sampai menang...

cantik gambar sawah... bila la dpt turun sawah ni... :)

pB said...

Tak cuba makan sup yang depa jual depan restoran mesia tu..

memang sedap bila roti dicicah sup ...

lawer banger gambor yang kat sawah padi tu...tenang...

loveujordan said...

kalah pun tak per..janji masuk bertanding and dapat pengalaman ...

gambar-gambar makan-makan tu memang menyelerakan...

Ajzie said...

Jauhnya berjalan...sampai ke Penang..

Gambar jelapang padi tuh cantikkk

jun said...

suka lah dengan nama Presiden KESUKA tu ...sukaaa manjang pastinya..

aha ! bowling , permainan yang jun tak penah pass , selain dari bola skrew , balingan masuk longkang menjadi balingan wajib ..

nyesal tak sudah le sesapa yang dapat jun dalam group dia ..

tapi , masuk longkang pun ..pin jatuh apaaa..

Zakiah said...

hush...baper lama ko amik masa nak buat entry ni che din?? giler banyak gambar.

cikdinz said...

13may - ada lagi. tp kat album lah..

wan - sebatu yeik, jauh kaa? cantek kan gambor sawah tuh. angin sepoi-sepoi bahasa.....

achik - kami dapat no 12, 14 dan 18. dari 47 team. ok tak.....

pb - sedap lah sup tuh. hingga menjilat kaki....heheheheeee...

loveujordan - pengalaman yg penting. bagi dorang ini 1st time. bagi sy, dah 30 tour. kot....

ajzie - lepas nih gi johor plaks...

jun - takpe lah. jadi pekerja cuci longkang pon dah kira ok....hahahaaaaaa...

zakiah - wuik..pantang pon blog jugak. kang bengkak jari tuh....hahahahaaaaa...
p/s;gambor banyak daaa...

lindosh said...

ler kat megamall ke? dekat je pong.. awat tak habaqq hehee

kakLuna said...

kat situ mmg mcm bangkok..kui 9 pun dah byk 'rama2 tak tulin' kuar..malu sehh bila lalu kat situ dgn budak kecik.

atehlaila said...

Bestnya..kalau pi penang, sure pekena nasik kandaq kan...

yus said...

waah cikdinz ni kejap futsal, lepas tu bowling pulak. Bagus betul. Gambar yg konon2 mcm Mukhsin tu cantiklah...hehe

Mummy Rizq said...

ishh.. isshh..estnya main boling. kat penang plak tu! dah lama rasanya tak membaling....

anggerik merah said...

Cikdinz,

memang ke tak menang ke doesn't matter. Yang pentingnya semangat kesukanan tu.

BTW, Mukhsin 2 scene so serene. Terbayangkan angin sepoi2 kat sawah padi tu..

maklang said...

puas nengok gambar...

cikdinz said...

lindosh - eikkk ellleeee...
apsal tak datang.

kak luna - ada kesah di sebalik kupu-kupu mlm tuh. kawan kena peluk kat depan hotel. seram nye...

atehlaila - itu kira aktiviti wajib..

yus - bukan itu jer. this wiken ada berzanji plak. nnt lah...

mummy rizq - ajak lah kengkawan gi sana...

anggerik merah - ya, betullll...

mak lang - sebenar nye banyak lagi. tp amek yg motan-motan jerk...

NBK466 said...

Dah den koba...ekau nia kalau namo eh tournament..mmh OUT ler..koyak rabak segala...he..he.he..

p/s : Bagi pemain pro cam den nie, tuan rumah mmg selalunya advantage sbb dah biasa dgn keadaan lane..

D said...

amboi.. sronok nampak???!!!

Mama Sarah said...

tahniah kerana sporting mengambil bahagian. SEmua yang menang pun dari Penang.

p/s: best banyak gambar.

RaFFLeSiA MeRaH said...

ni gi lawan bowling ke pi lawan berposing...duk berposing cik dinz kita nih kat sane....

goboklama said...

hijaunya sawah tu...

bunga rampai said...

Salam Cikdinz,

Aduhai, lama tak ke sini...
Masuk-masuk je cerita bowling lagi, dan eh eh masyuk longkang? Duh, hebat!

Gambar sawah tu memang cantik!!

cikdinz said...

nbk466 - engkau jaguh kampong. tu pasal lah kat arena sendiri leh carik makan.
cobe gi penang, habeh kau....

d - bukan kan seronot je. gembira, riang, suka, puas hati.....

mama sarah - best banyak gambor yeik... lepas nih akan dibuat cerita bergambar sahaja. ok taks.....

rafflesia merah - posing tetap posing. mana bleh tinggal...heheheheeeee...

gobok lama - takan kaler merah plak....heheheeeeee....

bunga rampai - apsal dah lama tak situ.
anda sibuk berpuisi hingga lupa pada khabar kawan mu......ekekekekkkkkk.......

NBB said...

sukan, makan, sukan, makan...

ada lagi kurus ke cikdinz?

kc said...

aik..si 13may pun ada gak sini..isk isk.

er..saje2 je datang. jiran selang sebuah rumah saya pun namanya cikdin gak tapi takde z kat belakang tuh...

Queen Of The House said...

Meriah sungguh nampaknya trip bowling ni .... tak menang pun tak pe kan?

cikdinz said...

nbb - majulah sukan tuk cikdinz...

kc - lain kot....heheheeee...

qoth - jenjalan lebih kan. bila main koyak rabak....hahahahaaa..

Helena said...

tergelak tengok gambar2 korang cangkung tepi sawah.... tak glamour langsung... haha, belajarle posing abang2..... hehe... gurau jerk.

loveujordan said...

tumpang tanya..... dulu cikdinz sekolah di ulu gentam ke , SPM 82 ke ???? ada orang suruh tanya....

KAMATO said...

tahun depan cuba lagi .....

MULAN said...

wallaaa... bowling lagi. kita pun tengah na kmemandaikan diri main bowling. kita champion longkangan..

cikdinz said...

helena - itu posing lah tuh. posing kategori terkangkang...hahahahahaaaa...

loveujordan - mana ada. salah orang nih.sy school kat sbn.hehee..

kamato - yappp...akan ku cobe lagi tahun dopan...
mulan - main bowling jugak. bagusssss....