Thursday, February 22, 2007

Aku dah tak tahan

Arrrrggggghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!....................

Dah tak mampu lagi aku tuk menahan diri ini dari mengupdatekan n3 yg baru kat blog ni haaa.... Genap seminggu dah aku tinggalkan blog ini tuk bagi spiderman buat sarang dia yg paling besar kat sinun.

Sepanjang masa tuh, aku hanya tengok blog orang lain dan adalah sikit-sikit meninggalkan komen mengikut kemampuan diri ku ini dan jugak mood....Bila tengok blog dorang, aku banyak berfikir tentang kehidupan... Hmmm!!!! sudah lah...

Rindu rasa nye jari-jemari ku ini kerna dah seminggu tak menaip n3 yg baru dan aku menjadi amat lah mengong masa nih sesangat pasal takde idea yg best nak buat citer.... Dah tak mampu lagi nak menanggong rindu pada blog aku yg best ni...ekekekekekkkk..

Adakah teknik aku memancing komen itu menjadik, sesama kita lihat hasil nye...heheheheee..

Serta dengan tidak semena-mena nya, walau pun aku dah lama tak layan blog sendiri aku tetap kena jugak tag oleh rakan-rakan seperjuangan di arena sukan memblogs. Jadi untuk tidak menghampakan diri sendiri dan jugak rakan-rakan, ku paksa jua minda ku ini tuk mensyerkan apa jua perkara pelik tentang diri ku ini. Semangat kesukanan yg tinggi perlu ditunjukkan pada mereka semua....

Seperti besa, aku ulang balik syarat-syarat pertandingan walaupun korang sumer dah baca banyak kali... ekekekekekkkk!!!!!!!!!

The rule of the game:
People who are tagged should write a blog post of 6 weird things about them as well as state this rule clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. Don't forget to leave a comment that says 'you are tagged' in their comments and tell them to read your blog.


1. Aku tak suka duit lam wallet tak tersusun rapi dan tak tentu arah. Setiap kali aku dapat duit balance dari kedai ke, pasar ke, supermarket ke, kedai dobi ke, aku akan check dulu duit tu 1 persatu serta merta lepas amek. Aku akan gosok permukaan duit tu supaya tak berkudut atau berlipat-lipat. Selepas tuh aku akan susun kat lam wallet ikut nilai nye mcm contoh duit RM50 kat belakang sekali dan duit RM1 kat depan skali. Susun ikut turutan dan aku akan pastikan wajah agong setiap duit tuh sama jerk dan tak nak tonggang terbalik kat lam wallet..


2. Aku suka cakap sensorang tak kira masa. Aku tulih blog nih pon leh cakap sensorang. Tapi kena make sure takde orang lah kat opis. Kat lam keter pon sama. Aku akan membebe-bebel lah seorang diri melayan perasan ku yg marah kat drebar-drebar lain yg tahap lembeb ke, memandu tak ikut undang-undang ke, tetiba keter potong que ke, ajak aku racing ke. Aku punya tahap cakap sensorang nih cukup sadis sampeikan wife aku akan tegur tuk memberi kesedaran serta-merta pada diri ku ini...ish.ish.ish.ishhh..(mat 3 suku ke aku nih ?????).


3. Aku suka amek gambar dan jugak bergambar. Tak tau lah kenapa tapi pe'eel aku nih start masa aku sekolah menengah lagi. Asyik tengok kengkawan bergambar jerk, aku pon nak gak tumpang sekaki. Jadi aku pon belilah 1 kamera khas tuk amek gambar lain dan jugak gambar aku sendiri. Tak kesah lah amek kat ne. Gambor kelas ke, gambar gi rombongan ke, kena rotan ke, buat jahat ke, panjat pagar sekolah ke....sumer ade lah.....


4. Aku lebih suke dengar lagu omputih dari dengar lagu melayu. Tak tau apsal. Mungkin lagu melayu sumer sepesen jer kot ataupon lagu melayu nih tangkap leleh melentok-lentok... Aku tak berapa minat kalu lagu begitu. Dari kecik lagi aku suka dengar lagu omputih... Mungkin tu sebab aku nye english kat sekolah power yg amat sangat agak nye. Memanjang dapat 100% jer....heheheheeeee.. Dah terbiasa kot. Skang nih lam keter radio omputeh, kat umah lagu omputih, kat opis lagu omputeh...Nak jadik mat saleh celop hape ntah.. Tapi takpe, aku lah dictionery kat opis sbb english bagus. Pepehal, dorang refer kat aku. Bagus gak kan....


5. Aku nih suka berkawan. Tak kesah lah kat mana atau dgn sape. Kalu aku gi memana, aku musti senang carik kawan. Kat kedai gunting rambut ke, kat dalam feri ke, kat lam kapalterbang ke, kat lam teksi ke. Memang senang ya amat. Aku terlebih ramah kot. Besa nye aku yg sebuk mula bercakap dulu. Buat-buat lah tanya soalan bodoh ke, soalan bijak ke, soalan mcm bagus ke... Tapi kalu kena orang pendiam, mati akal lah aku...heheheee.. Orang lain senang mendampingi aku kot...... chewahhh!!!!!!!!!!!!!!

6. Last but not least, aku nih perfectionist (betul ke aku tulih nih). Semua mende mesti nak perfect. Aku akan make sure mende tersusun rapi dan cecantik belaka. Aku tak tau apsal.
Kalu kat opis, orang ingat aku takde keje pasal meja aku tuh bersih jerk (memang pon takde keje...heheheee....). Kalu kat umah, lagi teruk. Carpet musti sama line ngan lantai, tak buleh senget-senget. Pastu langsir pon sama gak, musti balance dan kaler nye musti cantek skali. Hanger pon musti sama jenis dan kaler kalu susun lam lamari. Kena sama semua. Kalu tak Wife musti kena tegur ngan aku...


Itulah aku punya 6 kepelikkan dalam hidop ini. Setiap manusia ada special nye dan jugak ada kureng nye. Janganlah ingat diri kita ini kureng dari orang lain. Ada orang lagi pelik lam dunia nih.........

Jadi tibalah masa nye tuk aku plak nak tag 6 orang yg aku tak berapa nak suka dan mereka asyik menyebok jer lam blog aku ni haaa...heheheheheheeee...(aku gurau jerk)

Inilah insan-insan yg terpilih :
1. ALEX LACEY
2. YUS
3. REFLESIA MERAH
4. QOTH
5. NBK 466
6. KD

Kepada 6 orang insan bertuah yg aku pilih nih, pepandai korang lah nak citer mende pelik-pelik tentang diri korang yeik....heheheheeee.....

Den dah lopeh dah. yahoooooo!!!!!!!!!!

20 comments:

Helena said...

yeah...he's back!

13may said...

hahha...updet pun:D

D said...

Ucapan tahniah buat Wife sebab sabar menanggung Weird No.6.

Kiah Kardashian said...

aik kata dah majuk?!!!

Anyway, aku summarisekan ko ni mesti mempunyai jiwa yang sensitip. Betul tak cik dinz. Bertuah bini ko kalau dier majuk sure ko pujuk nyer kan. Heheheh.

ke ko yang selalu majuk. Bini yang selalu pujuk. Kekekek.

aNIe said...

Yang lain2 tu rasa tak weird sgt...kecuali yang no. 6...kak lady pun kadang jadi camtu...tapi ikut hari...ade masa kain alas tv pun takleh senget....

Tapi kalau semua buat sendiri tak membebel kat isteri takpelah...buatlah...isteri lagi suka...hehehe

kakLuna said...

hang ada kepelikan ke 7 sbnqnya..iaitu tak boleh happy kalau entry takdak masuk komen..hehe

silversarina said...

Laa seminggu je merajuk ??? Memang you jenis tak pandai merajuk... weird no 8 ni , hehe!!

hai-hai...bye-bye....hi-hi ^_^

Mama Sarah said...

kah kah... aduh lah. ada jugak sahabat2 yang nak tambah no.7 dan no.8.

kena maintain sporting ya cikdinz :)

Anonymous said...

Aduhh...setuju kot ngan Luna...so saya bagi komen ya...nampaknya kita 'berbeza'...part atas meja clear tu...saya kalau dah clear tu kira dah habih kerja ...kira nak balik jer... sayang nak usik apa-apa...heheheee

NBK466 said...

Nasib baik den dah jawab TAG tuh..galmer gak sampai 3 org skali TAG..he..he..he..

p/s : Pasal Che Dinz nie..sampai 20 pun buleh...miah..ha..ha..

blackpurple @ jowopinter said...

Pelik bagi kita mungkin biasa bagi orang lain. Pelik bagi orang lain mungkin biasa bagi kita.

Pelik itu subjektif...

Mulan said...

#6 tu... tabik spring la. sbb tak ramai owang lelaki camtu kot. yg ada di sekeliling ni sumenya opposite.

tapi kalau saya, memang takleh senget2 sana sini. hubby dah muncung sbb dok kemas tak tentu arah. asyik nak kemas je. last2 dia kata baik rumah takde barang langsung..

k.d said...

CikdinZ!!! Cikdinz!!! Selamat kembali ke blogland..

I dah buat dah...cuba baca last week nyer post...

Anyway...kita sama lah..kalau susun carpet ke apa ke kena betul betul..

And I pun cakap sesorang gak!! Tengah buat keje, bawak keta, mandi, tengah marah ke...Tapi kan..it's therapy tau! Jangan sampai tak cakap ngan orang dah le..tu baru tiga suku!! Hahaha

Unknown said...

erkkk...yus mana tu?? Saya pun kena tag ker?? aiseyyy..kalau mcm tu cikdinz org ke empat tag saya ni...huwaahhhh....

Kaklong Syikin said...

salam,

selamt kembali!!!!

wah, kalau cikdinz dtg rumah saya, mesti pening kepala sbb saya tak sekemas cikdinz!!!!! susah nak dpt suami camni. kiranya untunglah isteri awak sbb dpt suami rajin mengemas. dah kurang beban isteri bab rmhtangga ni

bab susun duit dlm wallet tu memg pelik hihi.

NJ@Goboklama said...

aihh..seronoknya dpt laki yg.rajin mgkoordinat rumahtangga & segala mende nih. Tapi,yg.part 2 tu,cam psycho jek,hii..hii..

achik said...

hehe bahaya tu cakap sorang2... kang org tak pasal2 kata giler... tp saya pun slalu je cakap sensorg je ;p

cikdinz said...

helena - i'm back. many people miss me haaa......

13may - first update selepas 1 minggu.

d - kengkadang hilang sabar gak tuh...heheheee..

zakiah - aku lah "lelaki melayu terahkir". tak tau kaa...

kak lady - kengkadang bini kena bebel atau pun sendiri yg kena bebel dek bini...hehehee...

kak luna - barulah tau ada ramai kawan...

loveujordan - ya betullll!!!!

mama sarah - sporting forever..

hani sumayyah - kat sini tak leh. nnt orang ingat takde keje..

nbk466 - kang lelebih marah lak orang...

blackpurple - subjektif yg membuat objektif hidop lebih bermakna..

mulan - kemas umah ikut mood tapi selalu faveret vacuum umah.

kd - bercakap dan ketawa adalah terapi kehidupan.

yus - apsal lah aku asyik tag orang yg dah kena tag ni...

kak long - jejaga, sy kuat komplen tau.

gobok lama - itu lah dia citer psycho part 5 kat wayang...

achid - adalah sket metal disorder...wua..wua..wuaaa...

Queen Of The House said...

You ni perfectionist ke? Sampai kena susun duit kertas tu betul-betul & wajah agong tak tonggang terbalik?

Anyway, QOTH dah buat dah tag ni, lebih awal dari Cik Dinz :-)

cikdinz said...

kengkadang sampei terlebih-lebih...heheheee..
Semua keaddan musti bagus. kalu tak gelisah dan susah hati....